Höst...

Okej, idag måste jag inse att sommaren inte är kvar längre och att hösten verkligen är här. När jag tittar ut ser det ut som om det typ är natt fortfarande. Hösten är skitmysig, men det känns som att jag inte har fått ut allt jag vill av sommaren, men man hinner ju inte blinka förens det är sommar igen.

Det som är bra med hösten är:
1. LJUS!!! Luktljus, värmeljus. Jag älskar ljus. det e bara så. det mysigaste som finns är ljus. Nu när det blir mörkare och mörkare kan man ju inte annat är att tända en massa utav de mysiga sakerna.
2. REGNET! iblsnd älskar jag regn, bland hatar jag det. Men hur skönt är det inte att gå ut en runda när det regnar och rensa tankarna. typ hur skönt som helst!
3. FILMERNA! Alla myskvällar när man sitter inne med kompisarna och tittar på film och myser eftersom man inte kan vara ute p.g.a vädret.
Dåligt med hösten är:
1. MÖRKRET! Ja, jag e mörkrädd, eller inte mörkrädd, jag e ju inte rädd för själva mörkret, men det som kan finnas i mörkret. t.ex. när man går hem från en kompis när klockan e mycket och man tror att man blir förföljd hela vägen...
2. LATHETEN Jag blir alltid supertrött och lat på hösten. jag tror att jag går på solceller om jag ska vara ärlig. det känns så iaf.  Hösten är årstiden då man går runt i mjukis hela tiden...
MAMMAS "DÅLIGA" OM HÖSTEN. Att men inte hinner göra äppelpaj på alla äpplena som trillar ner och att man tror att alla löven  är kantarellenär man är ute och plockcar svamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0